• In eigen atelier vervaardigd
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending vanaf €50,-

8.6Uit 3461 beoordelingen

    Klantenservice / FAQ's


    Veelgestelde vragen

    1.1 Waar is Dog's Companion gevestigd?

    Dog's Companion is gevestigd in Breda. Onze volledige gegevens zijn: 
     
    Dog’s Companion
    Minervum 7382
    4817 ZH  Breda, Nederland


    Tel. 076-5601340
    Fax. 076-5659060
    E-mail: [email protected]

    KvK Breda: 55866794
    BTW nr.: NL001670668B31

    ABN AMRO bank Breda rek.nr. 478914962
    IBAN: NL33ABNA0478914962 BIC: ABNANL2A

    ING : 6933986
    IBAN: NL96INGB0006933986 BIC: INGBNL2A

    1.2 Wat zijn de openingstijden van de winkel / het magazijn van Dog's Companion ?

    De openingstijden zijn als volgt:

    Maandag10.00-16.00u
    Dinsdag10.00-16.00u
    WoensdagOp afspraak 
    Donderdag10.00-16.00u
    VrijdagOp afspraak
    ZaterdagOp afspraak
    ZondagGesloten


    Buiten de openingstijden kunt u bellen met 076-5601340 voor het maken van een afspraak. We zijn u graag van dienst!

    1.3 Stel ik heb een klacht. Waar kan ik dan terecht?

    Wij doen ons uiterste best om u snel en goed van dienst te zijn. Ondanks al onze inspanningen kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over onze producten of service. Mocht dit het geval zijn, verzoeken wij u zo spoedig mogelijk uw klacht aan ons kenbaar te maken. U ontvangt altijd zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 1 (werk)dag een reactie op uw klacht.

    U kunt uw klacht op de volgende manieren aan ons kenbaar maken:

    1. Neem eerst contact op met onze klantenservice. De medewerkers van onze klantenservice zullen uw klacht zo snel mogelijk en naar tevredenheid proberen op te lossen.
    2. Nog niet tevreden met de geboden oplossing? Stuur uw klacht dan zo compleet mogelijk per e-mail ([email protected]) t.a.v. de klantenservice. Wij zullen uw klacht nogmaals beoordelen en, indien mogelijk, u een andere oplossing proberen te bieden. Uiterlijk binnen 14 dagen na het eerste contact met de klantenservice ontvangt u van ons een inhoudelijke reactie.
    3. Mochten wij er in onderling overleg echt niet uitkomen, kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit is in onze historie nog nooit voorgekomen, maar voor de volledigheid vermelden wij deze mogelijkheid toch. Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

    2.1 Niet goed, geld terug?

    Ja, dat klopt; sinds 1 februari 2001 is de wet Verkoop op Afstand van kracht geworden. Dit houdt in dat de consument bij iedere e-commerce transactie een bedenktijd van 14 werkdagen krijgt om de transactie zonder opgave van redenen te herroepen. Wij hebben deze periode zelfs opgerekt naar 30 dagen. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kunt u het product binnen de herroepingstermijn terugsturen. U kunt ook gebruik maken van onze retourprocedure. Zie voor meer informatie over het herroepingsrecht http://www.hondenbed.nl/service/shipping-returns/ . Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Dog's Companion zal binnen 14 dagen na ontvangstdatum van de herroepingsmededeling het reeds betaalde bedrag (incl. evt. verzendkosten) terugstorten. Het retour sturen geschiedt wel op eigen kosten.
    Retour adres: Dog's Companion afd. Retouren Minervum 7382 4817 ZH Breda

    2.2 Is alles uit voorraad leverbaar?

    Ja, in principe wel. Alle kleuren die op de website te zien zijn zijn over het algemeen in alle maten te bestellen. Mocht er van een bepaalde kleur een maat niet meer leverbaar zijn dan is deze maat ook niet te bestellen.

    2.3 Hoe lang is de levertijd?

    Als u op werkdagen voor 15.00u een bestelling plaatst en betaalt met iDEAL of creditcard dan zal het pakket nog diezelfde dag verstuurd worden. Levering via DPD of DHL  geschiedt dan de volgende dag. Mocht u ervoor gekozen hebben om het bedrag over te maken dan kan het mogelijk 1 werkdag langer duren ivm de verwerking van uw betaling.

    2.4 Kan ik een hondenbed dat te groot of te klein blijkt te zijn nog ruilen?

    Ja, dat kan binnen de 30 dagen Bedenktermijn : u kunt het dan terugsturen (svp wel gefrankeerd) en een briefje bijsluiten met daarin de vermelding van de maat waarvoor u wilt ruilen (vergezeld van uw adresgegevens).
    Retour adres: Dog's Companion afd. Retouren Minervum 7382 4817 ZH Breda

    Het verschil in geld tussen de verschillende maten wordt dan teruggestort/dient overgemaakt te worden. In geval van retournering van een product zal Dog's Companion tevens de verzendkosten van de oorspronkelijke zending vergoeden. Het retour sturen en het evt opsturen van een andere maat/kleur komt voor uw eigen rekening.

    2.5 Hoe gaat het bestellen precies in z'n werk?

    Bestellen is kinderlijk eenvoudig. U gaat naar de pagina waarop het artikel staat dat u wenst te bestellen. Kies eerst de maat en klik vervolgens op 'In winkelwagen'. Vervolgens komt u in het winkelwagen systeem vanwaar u verder kunt gaan met winkelen of ervoor kunt kiezen om uw bestelling af te ronden. In het geval u uw bestelling wilt afronden klik dan op 'Bestelling afronden'.
    U komt nu in stap 1 van 4 in het bestelproces. Hier vult u uw adresgegevens in.
    In stap 2 kiest u de verzendwijze.
    Stap 3 betreft de betaalwijze (bijv. iDEAL).
    In stap 4 worden de door u ingegeven gegevens herhaalt voordat u uw akkoord op de bestelling geeft. Mocht u voor bijv. betaling per iDEAL hebben gekozen dan wordt u langs de betaalpagina van uw bank geleid.
    Uiteraard ontvangt u direct na afloop van uw bestelling automatisch per e-mail een bevestiging van uw bestelling. In de bijlage bij de e-mail treft u de factuur in PDF aan.
    Ook over het verdere verloop van de verzending wordt u per e-mail automatisch op de hoogte gehouden (o.a. Track & Trace info)! 

    2.6 Ik ben vaak niet thuis. Kan de bestelling dan wel bezorgd worden?

    Ja, de verzending geschiedt door de pakketdienst van DPD of DHL. Bent u niet thuis, dan krijgt u van DPD een briefje in de bus waarop u aan kunt geven wanneer het pakket opnieuw bezorgd kan worden. U kunt dan ook kiezen voor een ander afleveradres (bijv. uw werkadres) of een DPD parcelshop bij u in de buurt!

    2.7 Kan ik mijn bestelling ook ergens anders laten bezorgen?

    Ja, dat kan. U kunt hiervoor in stap 1 van het bestelproces een ander bezorgadres (bijv. vrienden of werkadres) opgeven. Let er wel op dat u de mensen op het bezorgadres informeert dat er een pakket bezorgd kan gaan worden. Als het bezorgadres een cadeautje betreft en de factuur moet naar u geef dit dan even aan in het vakje 'opmerkingen' in stap 4 bij uw bestelling.
    Nieuw! : u kunt uw pakketje ook laten bezorgen bij een van de Parcelshops (nieuwe dienst van DPD) bij u in de buurt! Het bestelsysteem selecteert automatisch enkele afhaalpunten bij u in de buurt op basis van uw postcode. Deze afhaalpunten hanteren over het algemeen ruime openingstijden (bijv. supermarkten of Primera winkels). Ideaal voor degene die niet thuis op het pakketje wilt wachten. Van het hele bezorgtraject ontvangt u automatisch een mail met de Track & Trace code.

    2.8 Als ik een hondenkussen bestel, moet ik dan ook een extra losse hoes erbij bestellen?

    Nee, dit is niet noodzakelijk, want het hondenkussen wordt al compleet met hoes geleverd. Het is daarentegen wel handig i.v.m. wassen en bovendien is het leuk om wat variatie te hebben. Het wordt dan ook vaak wel gedaan.

    2.9 Ik wil meerdere artikelen bestellen, moet ik nu ook meer verzendkosten betalen?

    Nee hoor, bij een bestelbedrag onder de 50 Euro bedragen de verzendkosten 3,95 Euro. Boven de 50 Euro worden er geen verzendkosten berekend. 

    2.10 Kun je ook een bestelling laten bezorgen in andere landen van de EU?

    Ja dat kan. Gebruik hiervoor onze internationale website: www.DogsCompanion.com .

    3.1 Hoeveel EPS parelvulling zit er in een hondenbed?

    Ter indicatie; de inhoud van een nieuw hondenkussen bevat;

    Extra Small ; 25 ltr.
    Small ; 50 ltr. 
    Medium ; 120 ltr. 
    Large ; 175 ltr. 
    Superlarge ; 300 ltr.

    3.2 Hoe zijn de afmetingen van het hondenbed gemeten?

    De afmetingen van het hondenbed betreffen het vloeroppervlak dat het hondenbed in beslag neemt (dus gevuld en al). De afmetingen van de buitenhoes (als deze plat op de grond ligt) zijn een stukje langer (+/- 10 cm in de lengte en 5 cm in de breedte).

    3.3 Zit er garantie op het product?

    Ja, de wettelijke garantie is hierop van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

    3.4 Gebruikt Dog's Companion alleen 1e klas kwaliteitsvulling?

    Ja. De vulling die wij gebruiken bestaat uit nieuwe, kleine eps pareltjes. Deze vulling behoud ook langer zijn volume, in tegenstelling tot de vulling die in de meeste andere hondenkussens gebruikt wordt. Vaak is dat gerecycelde tempex. Dat materiaal is van een mindere kwaliteit, dat ook nog eens erg stoffig is.
    Ook bestaan er hondenbedden met een vulling van fiberfill, welke als grootste nadeel hebben dat dit materiaal zich niet vormt naar het lichaam van de hond. Bovendien gaat deze vulling al gauw 'klonteren'. De eps parelvulling neemt geen geuren aan en is ook niet giftig. De eps parels kunnen tevens gebruikt worden als navulling voor zitzakken.

    3.5 Als ik een hondenbed bestel, moet ik dan ook nog vulling erbij kopen?

    Nee, het hondenkussen is al compleet (en goed gevuld).

    3.6 Kan ik de hoezen wassen?

    Ja, volgens het wasvoorschrift in de hoes.

    3.7 Kan ik ook het binnenbed wassen?

    Ja, maar in principe is dat niet nodig, tenzij er een ongelukje is gebeurd. Het is wel mogelijk om het binnenbed te wassen in bad of douche. De eps vulling neemt zelf geen vocht op dus het zet niet uit.
    Tip: laat het bed boven het bad uitdruppelen en hang het buiten in de wind (droogtijd enkele dagen).

    3.8 Ik heb een kussen van een ander merk. Kan ik ook jullie buitenhoes daarvoor gebruiken?

    Ja, dat kan. Het binnenbed is natuurlijk flexibel, dus komt de exacte maat ook niet zo nauw. Let wel goed op de maatvoering die bij andere merken nog wel eens kan verschillen met die van Dog's Companion; wat bij ons de Medium maat is heet bij andere merken al gauw Large.

    3.9 Van welk materiaal is de binnenhoes gemaakt ?

    De binnenhoes is van een sterke kwaliteit polyester gemaakt. Dit stevige materiaal is tevens vrij glad, zodat u er gemakkelijk de buitenhoes vanaf kunt halen en er weer omheen kunt doen na het wassen.

    3.10 Kan het Dog's Companion hondenkussen ook in de bench gebruikt worden?

    Jazeker, dat kan. Het wordt erg vaak speciaal als bench kussen gebruikt.

    3.11 Kan het Dog's Companion hondenkussen ook in een hondenmand gelegd worden?

    Ja, het hondenkussen kan ook in een hondenmand gebruikt worden. De hondenkussens zijn natuurlijk flexibel van vorm dus dat past over het algemeen wel. Hoewel het dus wel kan ligt het hondenkussen normaal gesproken gewoon als ligzak op de grond.

    3.12 Kan het Dog's Companion hondenbed ook outdoor gebruikt worden?

    Ja, het Dog's Companion hondenkussen kan ook outdoor gebruikt worden. Hierbij wordt wel vaak voor de vuilafstotende coatingstof gekozen, die daarvoor praktischer in gebruik is. Deze coatingstof betreft een soort all weather materiaal, wat het water tegenhoudt maar wel ademend is (vergelijkbaar met Gore-Tex).

    3.13 Ik heb al eerder besteld en wil een extra hoes bestellen, maar weet de maat niet meer?

    De maat van de hoes is te zien op het labeltje. Deze bevindt zich achter de rits. Tevens zit er een label op het binnenbed waarop ook de maat staat vermeld. Kunt u de maat op die manier niet achterhalen dan kunt u ons gerust een mailtje sturen op [email protected] of bel ons op 076-5601340. We kijken de maat dan gewoon even in ons systeem na.

    4.1 Welke betaalmethodes bieden we?

    • iDEAL
    • Afterpay/Riverty
    • Creditcard: MasterCard, Visa, American Express
    • PayPal
    • Maestro
    • Bancontact (België)
    • KBC
    • Bank overboeking
    • (alle betaalmethoden zijn kosteloos te gebruiken)

    4.2 Krijg ik ook een factuur?

    Ja, u krijgt direct na het plaatsen van uw bestelling automatisch een orderbevestiging per e-mail. Bij deze e-mail treft u de factuur in PDF aan.

    4.3 Is bij de genoemde prijs bij ieder artikel de 21% BTW inbegrepen?

    Ja, bij alle artikelen is de 21% BTW al inbegrepen.

    4.4 Naar welk rekeningnummer dien ik het bedrag over te maken bij vooraf overmaken?

    Als u kiest voor de betaalwijze 'vooraf overmaken' dan ontvangt u automatisch een e-mail met daarin de betalingsgegevens. Verder kunt u onze bank gegevens ook terugvinden onder 'Over ons' : http://www.hondenbed.nl/service/about/

    4.5 Hoeveel bedragen de verzendkosten?

    De verzendkosten (voor NL én België) bedragen slechts €3,95. Bij verzending naar een afleverpunt van DPD of DHL bij u in de buurt is dit maar € 2,95. Ook bij een brievenbus zending bedragen de verzendkosten slechts € 2,95. Bij een minimaal bestedingsbedrag van €50,- is de verzending zelfs gratis!

    5.1 Is het mogelijk om een bestelling af te halen?

    Ja, natuurlijk is dat mogelijk. U kunt daarvoor gerust langskomen. Zie het overzichtje voor de openingstijden: http://www.hondenbed.nl/service/openingstijden-magazijnwinkel/

    5.2 Wat houdt het Thuiswinkel Waarborg in ?

    Het Thuiswinkel Waarborg is hèt door de Consumentenbond ondersteunde keurmerk voor consumenten die producten en/of diensten kopen via catalogus, internet, post, televisie etc. Leden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg thuiswinkel.org, onderschrijven de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg. In deze gedragsregels wordt verwezen naar relevante Europese en Nederlandse wet-, regelgeving en richtlijnen. Ook verwijzen de gedragsregels naar door Thuiswinkel.org gemaakte afspraken met marktpartijen (bijv. de Consumentenbond). De gedragsregels verwijzen tenslotte tevens naar bindende algemene voorwaarden en adequate geschillenbeslechting.

    5.3 Gebruikt Dog's Companion mijn gegevens ook voor andere doeleinden ?

    Nee hoor, de gegevens die u invult op het bestelformulier worden enkel gebruikt om uw bestelling op de juiste plaats te laten bezorgen. Zie voor verdere info ook het privacy statement.

    5.4 Verkoopt Dog's Companion ook nog andere producten voor honden ?

    Dog's Companion is zoals gezegd gespecialiseerd in hondenbedden, maar verkoopt sinds kort ook exclusieve handgemaakte leren hondenriemen en halsbanden!

    5.5 Kan ik ook staaltjes van de verschillende kleuren opvragen?

    Ja dat kan, deze kunnen we u dan toesturen. Zie hiervoor de 'staaltjes aanvragen pagina'; Hier kunt u dan een selectie aangeven van de kleuren waar u een staaltje van wenst.

    5.6 Zijn de Dog's Companion hondenbedden ook in de dierenwinkel te verkrijgen?

    Nee, Dog's Companion hondenbedden zijn niet in de winkel verkrijgbaar. Ze zijn alleen te bestellen via deze website. Een andere mogelijkheid is het afhalen van een product.

    5.7 Mijn vraag staat er niet bij?

    Gebruik dan het 'Contact formulier' op onze website of stuur uw vraag per e-mail naar: [email protected]

    Laat een reactie achter

    * Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    * Vult u deze gegevens in ieder geval in?

    Inloggen

    Wachtwoord vergeten?

    • Al je orders en retouren op één plek
    • Het bestelproces gaat nog sneller
    • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen